niedziela, 20 lipca 2014

Najlepsze letnie ciasto z truskawkami na maślance

Wiem, że już późno, ale co poradzić gdy przychodzi ochota na słodkości. Dzisiaj pogoda nie rozpieszczała, wczoraj było tak pięknie,
a dziś cały dzień leje... Mimo tego, mamy lato, więc zapraszam na letnie ciacho.
Muszę przyznać, że to jedno z najlepszych ciast tego typu, jakie udało mi się upiec ;)


Ciasto z truskawkami na maślance








Nie jest może dietetyczne, ale przynajmniej domowe, więc nie napakowane chemią.

Przepis pochodzi stąd: http://kuchennehity.blogspot.com/2013/07/najlepszy-placek-na-maslance-z-owocami.html

Nic w nim nie zmieniałam, jedynie piekłam dłużej - aż do suchego patyczka, co trwało jakieś 1,5h. Powodem było dodanie sporej ilości mrożonych truskawek, które puściły sok. Miałam nawet przez chwilę obawy czy ten sok wyparuje, a z ciasta nie zrobi się zakalec. Przykryłam je więc folią aluminiową, żeby się nie spaliło i takim sposobem upiekło się idealnie.

Tak jak autorka przepisu wspomina ciasto jest bardzo proste do wykonania, a w smaku przypomina drożdżowe - jest jednak bardziej wilgotne i rozpływa się w ustach momentalnie :)

Polecam!

10 komentarzy:

  1. pysznie wygląda, bardzo lubię takie wilgotne ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis,wykorzystanie maślanki daje świetny rezultat smakowy w tym wydaniu;)

    Zapraszam do mnie www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie wypieki! Przypomina ciasta, które piekła kiedyś moja prababcia... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O nieeee a truskawek już brak. ;c
    Pysznie wygląda to ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...