niedziela, 13 kwietnia 2014

Kulinarna niedziela: szybka sałatka z serem feta i truskawkami...

Tak bardzo uwielbiam truskawki, że gdy zaczyna się na nie sezon jem ich codziennie pełne garści, a na zimę mrożę całą szufladę. Niestety mrożone nie nadają się do sałatek, więc jak tylko zobaczyłam, że pojawiły się na bazarku - choć wiadomo, że nie polskie - to nie mogłam się oprzeć.

Bardzo lubię wszelakie połączenia owoców czy to z mięsem czy w sałatkach. Truskawki z serem feta polane sosem balsamicznym to dla mnie niebo w gębie!



Sałatka z serem feta i truskawkami - przepis

Składniki:
- mix sałat (może być również świeży szpinak, rukola czy roszponka)
- kilka pomidorków cherry
- kilka truskawek
- ser feta
- garść orzechów np. nerkowców / płatki migdałów lub ziarna słonecznika

SOS:
- sok wyciśnięty z połowy cytryny
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka octu balsamicznego
- 1 łyżeczka miodu
- sól, pieprz do smaku
- jeśli lubicie możecie dodać trochę musztardy Dijon

Przygotowanie:
Na talerzu układamy porwane liście sałaty, na nie pokrojone na pół pomidorki cherry, pokrojone na kawałki truskawki oraz pokrojony w kostkę ser feta. 
Mieszamy składniki sosu i polewamy sałatkę.
Posypujemy orzechami.
Gotowe i pyszne!


Lubicie takie połączenia składników?

12 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda. Na pewno musiała być dobra ; Aż zgłodniałam ..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe połączenie! Muszę je kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi jak coś co mogłabym pochłonąć błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie połączenia, chociaż jeszcze nigdy nie próbowałam zjeść truskawki na 'słono'. Ale z chęcią przepis wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię sałatki z dodatkiem owoców. Nie tylko pięknie wyglądają, ale też super smakują!

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam kiedyś coś podobnego tylko zamiast truskawek miałam arbuza - z truskawkami też musi świetnie smakować :D Oj taaaak balsamico z dodatkami + truskawki = UWIELBIAM ^_^

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm pycha :)
    Jestem u ciebie pierwszy raz ale bardzo mi się tutaj podoba:)
    Niewykluczone że jeszcze cię odwiedzę :)
    Było by super gdybyś tez wpadła: truskawkowamini.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Truskawki uwielbiam, ser feta również, ale jeszcze ich nigdy nie łączyłam ze sobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam truskawki :) my mamy swoje, bo sadziliśmy i w ogóle u nas w rodzinie są osoby, które mają kilka hektarów truskawek, więc my mamy ich pod dostatkiem :) już się nie mogę doczekać aż te moje się zaczerwienią. Ser feta bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...