niedziela, 2 listopada 2014

Zupa - krem z dyni

Sezon na dynię w pełni, więc dziś chciałam podzielić się z Wami przepisem na zupę-krem właśnie z dyni. 

Przepisów na krem z dyni jest mnóstwo jednak najbardziej smakuje mi wersja z cynamonem i imbirem - nie dodaje cebuli, ani czosnku. Za to jest dużo korzennych przypraw :)


Zupa krem z dyni - przepis
Składniki
1 kg dyni
3 szklanki bulionu drobiowego 
sól
pieprz
kurkuma
cynamon
imbir (najlepiej starty świeży korzeń)
gałka muszkatołowa
4 łyżki jogurtu greckiego
prażone pestki z dyni

Przygotowanie
Z dyni usuwamy miąższ z pestkami, kroimy na kawałki - żeby dynia łatwo się obierała najlepiej ją upiec (na blaszce piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia w 190 st. C. około 40-50 minut).

Upieczoną dynię lekko studzimy, obieramy, zalewamy gorącym bulionem, dodajemy przyprawy i blendujemy.

Zupę przelewamy na talerze, do każdej porcji dodajemy łyżkę jogurtu i posypujemy prażonymi pestkami z dyni (można dodać też grzanki lub groszek ptysiowy).




Przyznam, że mogłabym ją jeść codziennie! Próbowałam też wersję z mlekiem kokosowym i też pychota!

A Wam jaka wersja najbardziej smakuje?


20 komentarzy:

  1. Uwielbiam, najbardziej z serowymi grzankami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam ;) jakoś nie lubię zup bo się nimi nie najadam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z grzankami, albo kromką razowego pieczywa można się najeść ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam krem z dyni, ale mi nigdy taka gęsta nie wychodzi:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kwestia ilości bulionu, spróbuj dodawać mniej.

      Usuń
  4. Nie wiem, czy skusiłabym się podać na obiad zupę, która pachnie jak piernik, ale przepis wydaje się interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam wersję z mleczkiem kokosowym i pastą curry <3 Zupa z dyni zawsze dobra rzecz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mleczkiem kokosowym zupa nabiera innego wymiaru, jest delikatniejsza - uwielbiam :))

      Usuń
  6. Z dyni lubię tylko pestki ale zupa wygląda apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem dla czego ale jak myślę o zupie z dyni to do mnie nei przemawia. Choć naprawdę wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam dyniową zupę-krem. W zeszłym roku to był hit w mojej kuchni, w tym roku kombinowałam z zupą krem z cukinii. Polecam, jest świetna. Na moim blogu gdzieś tam jest przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za kremami - wolę zupy, w których widać co pływa :D Ale dynię w formie takiej obiadowej uwielbiam!
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się przyznać, że nie jadłam nigdy zupy z dyni, a wygląda bardzo apetycznie :) Będę chyba musiała spróbować, bo dyni teraz jest dużo w sklepach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda smacznie i jak dla mnie to taka odskocznia od zwykłej pomidorówki czy rosołu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...