niedziela, 25 maja 2014

Dietetyczne kuleczki bakaliowe

Ostatnio jeśli mam ochotę na coś słodkiego sięgam do szafki, gdzie coraz rzadziej leżą sklepowe batony czy czekolada. Ich miejsce zajęły bakalie i suszone owoce. Dziś chciałabym Wam przekazać szybki przepis na bakaliowe kulki, które stworzymy właśnie z tych składników.

Kuleczki bakaliowe - przepis

Składniki:
pół słoika tahiny (można zrobić własną)
3 łyżki syropu z agawy lub miodu
uprażone i pokrojone migdały
uprażone i pokrojone orzechy laskowe
rodzynki, daktyle, morele, figi, wiórki kokosowe (można wybrać te, które najbardziej lubimy)
sok z cytryny
sok z imbiru

Przygotowanie
Podgrzewamy syrop z imbirem i cytryną. Mieszamy z tahiną i bakaliami. W dłoniach formujemy kuleczki i obtaczamy w wiórkach lub zmielonych orzechach. Możemy jeść od razu, choć lepiej smakują schłodzone.



Zachęcam do wypróbowania i modyfikacji. Ja następnym razem zastąpię część tahiny olejem kokosowym, a syrop czy miód ksylitolem :)

Miłego tygodnia!

9 komentarzy:

  1. jeszcze nie jadła takich kuleczek, na pewno pychotka. bakalie dodaję do owsianki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam owsiankę, z bakaliami smakuje wyśmienicie.

      Usuń
  2. Fajne, jak z bakaliami to pewnie też smaczne <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować! Pysznie wyglądają i najważniejsze, że nie mają w sobie chemii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i narobiłaś mi ochoty na słodkości, a nic dietetycznego w domu nie posiadam... aaa, mam truskawki! Całe szczęście ;)
    Przepis świetny, i wyglądają bardzo smakowicie - zmykam, bo popęłnię " zbrodnię " na noc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam za Ciebie kciuki, ja teraz też na diecie ;)

      Usuń
  5. Wyglądają smakowicie:) na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. yummy coś dla ciała i duszy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...