niedziela, 26 stycznia 2014

Kulinarna niedziela: czipsy z jarmużu w dwóch smakach

jarmuz

Na jarmuż trafiłam przypadkiem zachodząc do małego warzywniaka. Jeszcze niedawno nie wiedziałam o jego istnieniu, ale dzięki temu, że interesuję się zdrowym odżywianiem i szukam ciekawych przepisów, dowiedziałam się, że jest bardzo zdrowy i można z niego przygotować wiele dań.

Jednym z przepisów, którym chciałabym się z Wami podzielić jest właśnie przepis na czipsy z jarmużu. Pewnie pomyślicie tak jak ja na początku, że to nie może być dobre. Nic bardziej mylnego - nie dość, że jest dobre to jeszcze jest zdrowe!

Pierwsza wersja to czipsy na ostro.

Do tej wersji potrzebujemy:
- pęczek jarmużu
- pół łyżeczki chili
- pół łyżeczki soli
- skórkę otartą z połowy cytryny (pominęłam, ale następnym razem muszę dodać)
- łyżkę oliwy

Przygotowanie:
Liście jarmużu myjemy, osuszamy. Jeśli traficie na jarmuż z dużymi liśćmi to należy wyciąć grube włókna biegnące przez środek liścia i pokroić liście na małe kawałki. Jeśli traficie jak ja na drobne liście to wystarczy oberwać je z łodyg i porwać na mniejsze kawałki. Jarmuż wsypujemy do miski, dokładnie obtaczamy w oliwie i przyprawach, wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, równomiernie rozkładamy, żeby liście na siebie nie nachodziły i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 150 stopni C na 3-5minut. Trzeba uważać, żeby się nie spaliły!

chipsy-z-jarmuzu




Druga wersja to czipsy na słodko. Z jarmużem postępujemy tak samo - jedynie zamiast chili i soli dodajemy cynamon. 

A to gotowe czipsy:

czipsy-z-jarmuzu


Najlepsze są od razu po wyjęciu z piekarnika, chrupkie i aromatyczne! Zniknęły w mig :)
Musicie spróbować! Oczywiście możecie dodać inne przyprawy - takie jakie najbardziej lubicie (ja muszę spróbować z czosnkiem i imbirem).

To zdrowa i smaczna przekąska. Polecam!

31 komentarzy:

  1. Chyba sie skusze na wersje wytrawna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie te chipsy okazały się porażką :( nigdy niczym się tak nie "zakapuściłam" jak nimi. Były mocno przyprawione, ale smaku kapusty nic nie pobiło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Może za krótko je piekłaś, albo za duże były kawałki? Albo to zależy od jarmużu. U mnie nie było czuć smaku kapusty ;)

      Usuń
  4. Super przekąska! Zdrowa i zapewne smaczna. Wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam je już kiedyś, ale nigdy nie jadłam. Musze wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. też o nim nigdy nie słyszałam:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz widzę takie warzywo. Na tym małym zdjęciu myślałam, ze to jest brokuł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nominowałyśmy Cię do Liebster Blog Award, jeśli masz ochotę to zapraszamy na http://beauty-kaa.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne to. ;d na pewno wypróbuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. jeju, jeszcze nigdy nie słyszałam o chipsach z jarmużu :) dzięki za tego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie, że prowadzisz zdrowy tryb życia. Ja przestawiłem się na healthy food jakoś 2-3 lata temu i na prawdę czuje się lżej i wgl. Jarmuż ma wiele zastosowań ale o chipsach nie słyszałem hmm.. oczywiście wypróbuje


    http://just-little-disaster.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dużo lepiej się czuję jak jem zdrowo:)

      Usuń
  12. Jarmuż od lat kojarzył mi się tylko z przybraniem talerza a tu taki patent :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o czymś takim ale wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wow :) fantastyczny pomysł, jutro wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spróbuję, jeśli uda mi się jarmuż gdzieś dorwać:)

    OdpowiedzUsuń
  16. kuusisz, kuusisz :D

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniały blog :-)
    zapraszam również do mnie :-)

    www.kuchniaipodroze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak tylko go dostanę to spróbuję je zrobić :).

    OdpowiedzUsuń
  19. zaciekawiłaś mnie tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo fajny blog:)
    obserwuję i liczę na rewanż;)
    http://swiatdzikuski26.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zainteresowałaś mnie :)

    Chętnie zaobserwuję :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...