niedziela, 12 stycznia 2014

Kulinarna niedziela: tarta z łososiem, suszonymi pomidorami i rukolą

tarta z lososiem

Wczoraj pierwszy raz zrobiłam tartę z łososiem. Przyznam, że wyszło to dość spontanicznie i nie przygotowywałam wcześniej składników wg konkretnego przepisu, których jest niezliczona ilość - każdy znajdzie coś dla siebie. Mi najbardziej zależało, żeby ciasto nie było w 100% z mąki pszennej, więc częściowo dodałam pełnoziarnistej. Łososia miałam akurat wędzonego, dodałam też suszone i świeże pomidory oraz rukolę. Wyszło pysznie :)

Oto przepis:


TARTA Z ŁOSOSIEM, SUSZONYMI POMIDORAMI I RUKOLĄ na kruchym częściowo pełnoziarnistym spodzie:

Kruche ciasto:

- 100g mąki pszennej
- 100g mąki pełnoziarnistej
- 100g masła
- 3 łyżki zimnej wody
- 1 łyżeczka soli

Mąkę z masłem siekamy nożem, dodajemy sól i wodę, zagniatamy ciasto. Wyklejamy nim formę do tarty i wkładamy do lodówki na minimum 1 godzinę.

Po godzinie wyjmujemy, nakłuwamy gęsto widelcem i pieczemy 10 minut w nagrzanym piekarniku do 200 stopni C.


W tym czasie robimy nadzienie:

- 3 jajka
- małe opakowanie jogurtu greckiego
- 100 g wędzonego łososia pokrojonego na kawałki
- 2 świeże pomidory (najlepiej sparzone i obrane ze skórki) pokrojone na kawałki
- kilka suszonych pomidorów z zalewy pokrojonych na kawałki
- 2 garści rukoli (można pominąć, bo po upieczeniu smakuje gorzej niż surowa, ja następnym razem zamienię ją na szpinak) + 1 garść na wierzch po upieczeniu
- trochę soku wyciśniętego z cytryny
- szczypta pieprzu
- ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
- ew. mozzarella lub żółty ser

Jajka roztrzepujemy (trzepaczką lub widelcem), dodajemy jogurt, mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy łososia, pomidory, rukolę, cytrynę, pieprz, czosnek i delikatnie mieszamy.

Podpieczony spód wyjmujemy z piekarnika (nie musi być ostudzony), wykładamy na niego nadzienie, możemy na wierzch położyć mozzarellę lub ser żółty (ja akurat to pominęłam).
Pieczemy 20-25 minut w nagrzanym piekarniku do 200 stopni C, aż wierzch nam się zetnie i zarumieni.

tarta z lososiem

Podajemy na ciepło lub zimno dodając na wierzch nieco świeżej rukoli.

tarta z lososiem i rukola

tarta z lososiem i suszonymi pomidorami

19 komentarzy:

  1. mmmmmmm to musi być coś dobrego, pomidorki suszone i łosoś coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję do zakładek i niedługo wypróbuję ;) Rukoli nie mam, ale szpinak jest! Uwielbiam łososia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis zawiera moje ulubione suszone pomidory :) zapisuję przepis i wypróbuję w niedługiej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze tez o tej godzinie musialam zobaczyć te zdjecia. Ale narobiły mi chęci na jedzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ to pysznie wygląda :D kocham łososia, szkoda że jest taki drogi :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie tarty :)Proste a bardzo efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ pyszności,ja jeszcze nie robiłam takiej tarty...pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tarty :) ale z łososiem jeszcze nie jadłam... wygląda smacznie !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...