niedziela, 2 lutego 2014

Kulinarna niedziela: dietetyczne kulki orzechowe i kokosowe

Odzwyczajam się nieco od słodyczy - niestety całkiem się nie da. Wczoraj naszło mnie na Raffaello - ehhh jak ja uwielbiam wszystko co kokosowe! 
Zaczęłam szukać przepisów na coś kokosowego, ale bez mąki czy masła i dużej ilości cukru. I znalazłam!

Oryginalny przepis na ultraszybkie kokosanki bez mleka, cukru i zbóż zgodne z dietą paleo znajdziecie TU.
Ja na diecie paleo nie jestem, więc zmieniłam nieco składniki.
Ponadto jak dla mnie te kulki smakują bardziej orzechowo;) Dlatego też musiałam zrobić jeszcze coś typowo kokosowego, ale o tym później.

Dietetyczne kulki orzechowe:
Składniki:
- filiżanka mąki z orzechów laskowych (czyli zmielonych orzechów - ja kupuję w Lidlu)
- 3 łyżki wiórków kokosowych (można dać płatki jak w oryginale)
- 1 jajko
- kilka łyżek mleka
- łyżka oleju kokosowego
- 1 łyżeczka brązowego cukru (wolę to niż słodzik)
- ziarenka z 1 laski wanilii

Przygotowanie:
Orzechy mieszamy z wiórkami, cukrem i ziarnami wanilii. Dodajemy olej kokosowy, jajko, mleko i ugniatamy jak na kruche ciasto.
Jeśli konsystencja lepi się do palców dodajemy więcej wiórków lub orzechów. Następnie odrywamy po kawałku ciasta i lepimy kulki.
Kładziemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, pieczemy ok. 10 minut (aż się zarumienią)
w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.

Tu jeszcze przed upieczeniem:


A tu już po, w towarzystwie domowych kuleczek Raffaello :)





Na kulki kokosowe a'la Raffaello nie podam Wam dokładnego przepisu, bo sypałam składniki na oko;) Ale tak jak pisałam chciałam coś mega kokosowego, więc w większości są to wiórki kokosowe. Dodałam też nieco odtłuszczonego mleka w proszku, oleju kokosowego i mleka. Gdy miało to konsystencję podobną do kulek orzechowych ulepiłam je, obtoczyłam w wiórkach i gotowe!
Edit Proponuję dodać do środka każdej kulki migdała bez skórki ;) A zwykłe mleko zastąpić kokosowym. Wtedy to już ''niebo w gębie'' :)
 
Przyznam, że zaspokoiłam ochotę zarówno na ciastka jak i na Raffaello! A o to właśnie chodziło :)
Ostrzegam tylko, że jeśli jesteście przyzwyczajeni do słodkiego i nie musicie martwić się o to, żeby było dietetycznie to zarówno kulki orzechowe jak i kokosowe będą dla Was za mało słodkie. Możecie dodać więcej cukru choć nie namawiam do tego ;)

18 komentarzy:

  1. mmm, jak tylko moja mamuśka przyjedzie od razu te cudeńka zostaną przez Nas wypróbowane ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech mi się tylko sesja skończy to wypróbuję wszystkie Twoje kosmetyki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj coś za dużo myślisz o kosmetykach ;)) Ale chętnie dam Ci kilka odlewek ;))

      Usuń
  3. Mniam mniam,ale mi smaka narobiłaś!!!uwielbiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wypróbować. Ale teraz mam ochotę a coś słodkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis! I mniejsze wyrzuty sumienia :) Też bardzo lubię smak kokosa - kilka puszek mleka kokosowego muszę mieć zawsze schowane w kuchni :P Pozdrawiam :) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają super apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale smakowicie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne te kuleczki :) Jeszcze takich nie jadłam, ale muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też uwielbiam wszystko co kokosowe, a jak do tego dochodzi wanilia to już w ogóle jestem w niebie. Postaram się w weekend wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają niezwykle smakowicie, zdecydowanie warto zrobić coś takiego niż zajadać się zwykłym rafaello ;)
    Ja mam mielone migdały z Lidla, może kiedyś spróbuję wykorzystać je do takich kulek.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...