niedziela, 23 lutego 2014

Kulinarna niedziela: Makaron sojowy z warzywami i sezamem

Tak jak Wam ostatnio pisałam ciągnie mnie w kierunku azjatyckich smaków. A, że w tym tygodniu w Lidlu był tydzień azjatycki to zaopatrzyłam się m.in. w makaron sojowy i sos słodko kwaśny. Do wykorzystania tych składników zainspirował mnie TEN przepis. Oczywiście dopasowałam go do siebie i tak powstało danie z makaronem sojowym, warzywami i sezamem:





Przepis jest banalnie prosty. Możecie użyć dowolnych warzyw, ja wykorzystałam:
- 3 marchewki
- 2 łodygi selera naciowego
- połowę czerwonej i połowę żółtej papryki
- 1 czerwoną cebulę
- kilka różyczek brokułów
- nieco gotowej mrożonej mieszanki chińskiej

Do tego potrzebujemy:
- kilka kropel oliwy (ja użyłam oleju z pestek winogron)
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżki sosu słodko-kwaśnego
- sól, pieprz, chili, imbir

oraz 2 łyżki ziaren sezamu podprażonych na suchej patelni (do posypania dania)

i oczywiście makaron sojowy lub inny przygotowany wg instrukcji na opakowaniu

Przygotowanie:
Wszystkie pokrojone warzywa (oprócz brokułów) wrzucamy na rozgrzany olej, smażymy ok 5 min. Po tym czasie dodajemy brokuły, dusimy 3-5 min, ew. podlewając odrobiną wody. Następnie dodajemy sos sojowy, sos słodko-kwaśny, przyprawy oraz wcześniej przygotowany makaron. Delikatnie mieszamy, wykładamy na talerz, posypujemy sezamem i gotowe!

Możecie oczywiście zrobić wersję z kurczakiem ;) Ale z samymi warzywami też smakuje świetnie! Polecam - w tym tygodniu zrobię je kolejny raz:)

21 komentarzy:

  1. Ten makaron ciekawie wygląda :D Nigdy jeszcze takiego nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda. Nie widziałam nigdzie makaronu sojowego, muszę się rozejrzeć!:)
    Zapraszam do mnie na konkurs w którym można wygrać lutowe pudełeczko FJBox:)
    http://agathevanilla.blogspot.com/2014/02/wygraj-feshion-jewellery-box.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Wysłałam męża po zakupy w tygodniu azjatyckim, ale na makaron sojowy albo się nie załapał albo pomylił go z chow mein, bo przyniósł jedynie ten ostatni ;) też nienajgorszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chow mein też wzięłam, ale sojowy dużo lepszy;) Ja też sojowego musiałam poszukać jak zobaczyłam u kogoś, bo na widoku był właśnie chow ;)

      Usuń
  4. wygląda kosmicznie :D super danie!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wygląda, a makaronu sojowego nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności! Wygląda apetycznie i bardzo zdrowo. Dziękuję za inspirację!
    Pozdrawiam :-)

    http://mamablogujepl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam :) Uwielbiam makaron sojowy :) A jeśli lubisz tofu to polecam dodać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne i proste danie :) Chyba wypróbuję podobne, tylko z makaronem razowym lub orkiszowym zamiast sojowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej możesz zastąpić makaron sojowy innym:)

      Usuń
  9. Boże... a u mnie w lodówce musztarda, keczup i majonez ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kiedyś kupiłam sobie makaron chiński wyglądał podobnie do Twojego. Swoją drogą czytałam, że produkty których składnikiem jest soja są niezdrowe, że soja jest bardzo przetworzona.
    A danie wygląda bardzo ciekawie. Już niedługo kolejna niedziela, więc czekam na następny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, też słyszałam o soi, ale jestem zdania, że wszystko jedzone w rozsądnych ilościach i co jakiś czas nie zaszkodzi ;) Już niedługo:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...