sobota, 16 lutego 2013

Kulinarnie: rogaliki serowe z marmoladą

Naszło mnie na pichcenie, a że kupiłam ostatnio marmoladę do wypieków postanowiłam ją dziś wykorzystać i zrobić pyszne rogaliki:)


Wykonanie jest banalne proste, składniki też nie wyszukane, jedynie trochę czasu zajmuje rozwałkowywanie ciasta i zawijanie rogalików.

Przepis na rogaliki serowe z marmoladą:

Składniki 
Ciasto
- 250 g sera białego (lub serka typu Philadelphia)
- 250 g masła lub margaryny (ja użyłam Ostrołęckiego 67% tł.)
- 1-1,5 szklanki mąki pszennej
- opcjonalnie można dodać aromat (ja dałam waniliowy)
Nadzienie
- marmolada lub dżem
Do posypania
- cukier puder

Wykonanie
Ser rozgnieść w misce, dodać masło posiekane na kawałki, mąkę i aromat. Zagnieść ciasto na gładko - jeśli będzie lepiące można dodać więcej mąki, ale nie za dużo - musi być mięciutkie. Włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut.

Po tym czasie ciasto podzielić na 4 części. Każdą część rozwałkowywać na blacie posypanym mąką i wykrajać koło np. za pomocą miski. Koło podzielić na 8 trójkątów. Na każdym trójkącie położyć trochę marmolady (ok. pół łyżeczki) i zwinąć w rulonik. Jeśli użyjecie dżemu, rogaliki najlepiej skleić, gdyż może on wypłynąć.

Rogaliki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Można posmarować roztrzepanym jajkiem lub mlekiem, wtedy wierzch będzie chrupiący.


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C do zarumienienia (15-20 min).
Po upieczeniu oprószyć cukrem pudrem.


Rogaliki wyszły pyszne - delikatne dzięki zawartości sera i słodkie dzięki marmoladzie mimo, że ciasto nie zawiera cukru. Zniknęły w błyskawicznym tempie:)
Polecam!

Lubicie piec domowe wypieki? Czy tylko je jeść? :-D

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam tzw pichcenie :) relaksuję się wręcz... odstresowuje... A Twoje rogaliki masz jak w banku... upiekę! :) Ale narobilaś mi smaka... Mmmmmmm...
    Pozdrawiam najserdeczniej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię przede wszystkim jeść :D Zrobić to już trochę mniej ale jak się chce zjeść to trzeba się zmusić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż ślinka cieknie ;)

    Jeśli masz szafę pełną ubrań w których już nie chodzisz, serdecznie zapraszam Cię na SWAP w warszawskim Blue City http://www.facebook.com/events/409105989177541/

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. aaale mi narobiłaś smaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm wyglądają przepysznie:) Mam podobny przepis i też czasami takie robię..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widzę u Ciebie dużo fajnych przepisów:-) Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Zrobie je ! Niezwykle smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja następnym razem zrobię większą porcję, bo za szybko zniknęły:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...